Meningslöst inlägg

Brist på ngt annat så tänkte jag svammla här ett tag... Man behöver inte läsa, detta är min blogg och jag skriver vad jag vill=)
Ja just vad jag vill, just nu vet jag absolut inte vad jag vill. Ivanlig ordning skulle jag vilja ha en ny mobil, en ny väska, nya skor samt en ny frisyr. Ja just jag skulle även vilja ha en ny soffa.

För det första köper jag nya mobiler allt för ofta, det gör jag även med handväskor och skor med. När ska jag hinna använda allt. Men det gör jag, omväxling förnöjer. Och om jag nu vill ha en ny väska varje vecka så låt mig ha det. Fast det är ju det också att det är ju inte så där super billiga saker. Och jag måste ju se till att jag har mat på bordet, pengar till räkningar och så måste jag ha råd att tanka bilen så att jag kan åka till jobbet och tjäna mina pengar. Och pengar måste jag även ha så att jag kan lägga undan lite så att jag kan handla saker jag vill ha.

Men så är det ju så också att när jag har sparat pengar så blir jag en aningen snål också för jag vill ju inte att det ska minska med pengar på mitt sparkonto. Så då brukar jag i stället handla för pengar jag har på lönekontot och sen lever jag lite snålare för att jag ska slippa föra över pengar. För på sparkontot så ska det öka hela tiden, ABSOLUT inte minska.
Jag vet att jag är konstig....Men jag har aldrig sagt att jag är helt normal heller:D

Nu när jag skrev det sista så kom jag och tänka på hur länge jag har varit onormal och då slog det mig att jag fyller ju trettio i år och då kom jag på att jag måste ju förnya mitt körkort i år. Tänk att jag har haft körkort i tio år. Och kör som en gud, men det har jag ju gjort sen första stund. Jag var super duktig när jag började övningsköra Haha!

Det slog mig nu också att lilla Alva skulle behöva lite nya kläder. Hennes byxor börjar bli lite korta åt henne. Mest att jag skulle köpa mysbyxor till henne. För det måste nästan vara skönast att ha på sig när hon slänger runt som hon gör. Det var som i dag så hade hon jeans. Så var vi till stan, hon hade overallen på sig. Vi stannade till i lekparken,som vanligt skulle hon klättra och åka kana, men det såg lite tight ut när hon klättrade. Stackarn. Men det gick galant, för hon är envis min lilla tjej....det kanske är som min pappa säger att hon kommer att bli ngt stort när hon är vuxen.

Nehe ska fortsätta fundera på vad mer jag vill ha och hur jag ska lyckas spara ihop tillräckligt med pengar.

Det är ju i alla fall tur att sakerna jag vill ha är ju inte så dyrt. Jo visst finns det dyra skor, handväskor och mobiler. Men jag håller mig innom rimliga gränser!

Kommentarer
Postat av: Karolin

Klart man ska få unna sig då och då, så länge inte andra blir drabbade! Om man inte FÅR unna sig, så blir ju inte livet roligt, man måste ju få det där lilla extra i livet. Och om det nu är en väska, en plånbok eller ett par nya skor, så varför inte?

2009-01-15 @ 23:25:27
Postat av: Anna

Hallå! Vet inte om du fick mitt cykelmail, har haft problem med hotmailen. Mailar annars från min jobbmail!

2009-01-16 @ 18:04:56
URL: http://choqlat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0