Himlen

Alva och jag åkte hem från mormor i kväll.
Alva sitter och tittar ut, jag frågar henne:
-Vad tittar du på Alva?
Hon svarar.
-Himlen
Jag:
-Tittar du efter stjärnorna?
Alva:
-Fiffi!

Förklaring: När vi avlivade våran hund Fiffi så sa vi till Alva att hon kom till himlen, så nu mera när man frågar henne vart Fiffi är så säger hon himlen.

Jag tyckte att det var hur gulligt som helst.

Jaha för övrigt så börjar det hända lite saker här på landet.
Vi har haft visning på huset och budgivningen pågår för fullt, vi fick lägenheten vi ville ha så i början på juni blir vi stadsbor.

Det ska faktisk bli riktigt skönt att flytta in till Sala och ha allt på "behörigt" avstånd. Så har jag ju alltid landet hemma hos min kära far.

Orkar inte blogga mer ska gå och lägga mig i sängen och läsa en jätte bra bok som jag började på i går=)

RSS 2.0