Auto

Bilen gick igenom=)

Ett inlägg!

Ett tag sen jag skrev, har väl haft mycket att göra(?) Min lilla lillasyster undrade en kväll vad jag skulle göra om jag inte hade tid att hälsa på dom en kväll! Är min liv så innehållslöst...? (Alva räknas inte in i denna fråga)

I går kväll hade vi strömmavbrott i tre timmar (jävla vattenfall) Jaja under den tiden hade Alva roat sig med att rota runt i min väska. När hon hade gått och lagt sig raffsade jag ihop allt. Sen hittade jag mina glasögon. (vad dom nu gjorde i väska eftersom jag använder dom så sällan) Till saken hör den att mina "fula" glasögon hade blivit ännu fulare (hur det nu var möjligt) genom att sakna en av skalmarna=o Den lilla vildbattingen hade brytit av en av skalmarna.

Ringde försäkringsbolaget och kollade om det gick att ta det på drulleförsäkringen. Jo men visst gick det till priset av 1500kr. Jag åkte till stan och klev in hos optikern, synundersökning och hela fadderullan  och ett par skitsnygga bågar senare skulle hon räkna ut summan....... 1137 kronor.(!) Glöm det att jag tar det via drulleförsäkringen. Billigt billigt. Nu längtar jag nästan till måndag när jag får hämta dom=) Kanske blir en glasögonorm av mig med.

I morgon ska jag besikta bilen, är en aningen nervös, tror inte att jag har klarat en besiktning utan att få åka dit en gång till, men jag hoppas verkligen.



Kaninbäbisarna är döda

Nu i kväll plockade jag ut den andra och sista kaninbäbisen. Jag vet inte om dom var döda från första början eller inte. Jag satt länge och väl och lyste in i Moas hus och kollade på kaninbäbisen, men den verkade inte visa några livstecken så jag kännde på den och den var alldeles iskall.....

För övrigt har det inte hänt så mycket, jobbat dag i dag och lyckades för första gången med en rulltårta, annars så brukar mina rulltårtor se ut som något en ko kunnat tryckt ur sig.
Förövrigt tycker jag inte att jag är så dålig på att baka;)

Fick reda på i dag att vi ska ha medarbetarsamtal med chefen. Först så ville jag inte gå överhuvudtaget, jag vill ju på lönesamtal. (Och på detta samtal ska man inte prata lön ajabajja) Men motvilligt så gick jag till chefen och "bokade" tid. Fick tid i övermorgon. Så på em ringde han och sa att jag ska ha med mig tidigare anställningsbevis och betyg samt dokument från tidigare utbildningar/kurser. Och det satte verkligen griller i mitt lilla oaktiva huvud. Jag har ju redan lämnat allt sånt till chefen som var före han...detta bådar inte gott.

Fast sen tänkte jag lite mer på det och pratade med min sambo...(det var inte mycket till hjälp)
Tänk om jag får mer i lön eftersom jag har ju gått en del kurser..jag kan ju faktiskt tittulera mig beröringpedagog. (Jag är riktigt märkvärdig jag med min fina tittel=)

Sen kanske jag och några till få gå upp lite i procent, det skulle vara jätte skönt. Jag ver hem till Micaela som jobbar natt där jag jobbar och hon kom med förslag att vi skulle splitta på en rad när hon kommer tillbaka i december. Och min jobba kompis är en av dom och hon tog upp det som förslag i dag när hon var på medarbetarsamtal, och det hade låtit på chefen som att det vore fullt genomförbart. Och det skulle inte bli så många timmar extra heller utan si sådär 9,36 timmar mer eller vad vi nu räknade på?! Visst det kanske låter mycket för vissa men nu får man ju tänka på att jag jobbar bara 10 timmar en av mina 6 veckor så där går det ju att fylla på med tid. Jaja ska inte fundera så mycket mer på det. Det jag skulle behöva lägga ner min energi är på att fundera ut vart jag har alla mina papper... Måste fråga min sekreterare/sambo.

I morgon tänkte jag att jag skulle ta en vända på stan för jag måste titta om jag hittar nå byxor till Alva, för igår när jag var till IKEA med min syster och åt köttbullar (vad annars) Så skulle hon byta byxor på Alva och jag hade packat ner ett par i reserv. När hon drog upp "långbyxorna" så såg det ut som ett par capribyxor. Och när hände det, det är inte alls länge sedan hon hade byorna på sig och då satt dom som handen i handsken på henne. Sen ska jag kolla om jag hittar en aningen tjockare jacka till henne. Det är väldigt kyligt på mornarna när hon ska i väg till dagis.

Jag skriver detta i förebyggande syfte:
Nej mamma jag ska inte köpa en hel garderob till Alva i storlek 92. Jag har faktiskt lärt mig av dom tidigare "storlekarna" och dig att jag inte behöver en hel garderob i samma storlek=)


Love Bodysuit



Ja nu är det ju menat att min dotter ska ha dessa och inte jag, älskar dessa plagg synd bara att jag inte föll för dom när hon var mindre. Men så himmla praktiska. Igår skulle jag sätta på Alva en av hennes bodysuits (den enda som hon har än så länge) Först ville hon inte ta på sig den eftersom hon säkert trodde att det var en pyjamas, men i går kväll fick jag knappt av henne den. Vi båda har förälskat oss i dessa pyjamas liknande plagg=)


Traktor och kaninungar

I går var vi till stan eftersom Micke skulle köpa bromsskivor till sin bil, när vi var på Biltema så satte sig Alva på en leksakstraktor. Då fick Micke för sig att han skulle köpa en sån till Alva. Han frågade vad jag tyckte och jag sa att han fick göra som han ville. Då går han och hämtar en traktor. När vi väl är ute så säger han:
- Å du säger att jag aldrig köper något till Alva!

Och i morse så monterade han ihop traktorn och jag tror nog att han önska att han var i Alvas storlek så att han kunde åka runt på traktorn.

Moa fick två kanin ungar i natt, men jag är inte riktig säker på om dom lever..men får avvakta och se.
Nehe och jaha ska göra mig i ordning eftersom vi ska på sala mässan i dag.

RSS 2.0