Vad har jag för unge?

Som mina nära och kära vet så har min älskade sambo jobbat hela helgen. Min pappa lånade min bil då han hjälpte min syster att flytta ut från sin lägenhet.
Så då passade jag på att tigga skjuts av våran vän Mathias. Jag skulle nämligen till ÖB och köpa en hylla till balkongen.

Alva brukar lyssna på låten:
Det är så synd att du är så söt



När vi går på ÖB så går hon mellan hyllorna och säger:
-Det är så jävla synd om mig!

Ni skulle bara veta vad folk tittade på Alva, jag hade som vanligt jätte svårt att vara allvarlig och säga till henne att det verkligen inte passar sig att vara en söt tjej på tre år som går och svär. Men jag lyckades nästan utan att le allt för mycket.

Sen var det inte heller lätt när hon springer mellan hyllorna och ropar till Mathias:
-Lämna mig inte.

Dom måste trott att vi var världens mest missanpassade människor som råkade hamna på ÖB.

Saknaden är stor

Nu i helgen när jag jobbade så funderade jag på vem jag skulle åka till på min delade tur...funderad ett tag och kom på att jag skulle åka och hälsa på min mormor. Sen helt plötsligt så slog det mig att hon finns ju inte längre hos oss....

Det känndes helt plötsligt så tomt att jag inte kunde åka hem till henne och ligga på hennes soffa och höra hennes tjat om att jag skulle sätta på kaffe. För om det var någon som var en kaffetunna så var det Mummu. Och jag fattar inte hur hon kunde dricka sitt kaffe utan att bränna sig.

Samma sak hände mig även i kväll, jag satt och funderade på vem jag skulle ringa och prata med och berätta om min dag, och åter igen tänkte jag att jag skulle ringa Mummu men att det inte går och hur mycket jag saknar att prata med henne. Lilla Mummu.


Lill Lördag

I dag har jag varit jätte duktig...tja enligt mig i allafall. Jag har gjort kalops till kvällen, sen har jag dammsugit och torkat golven, Jag har även plockat bort tvätten.

Jag tänkte först att jag skulle haft en lugn eftermiddag genom att titta på Desperata Hemmafruar. Men sen ångrade jag mig. Tänkte att det är ju inte alltid Micke som ska behöva göra allt när han kommer hem. Han har det säkert fullt upp med lilla Algis.

Nu har hon börjat med att hon säge bye bye när hon avslutar ett samtal i telefonen. Ja jag säger då det.

I dag kommer jag hem senare än vanligt, jag ska plocka upp min far som kommer att spendera kvällen vid travbanan och förhoppningsvis vinna lite pengar. Men det har ju inte hänt hitentills så varför skulle det göra det i kväll. Men men jag får väl hålla fingrar och tår i kors.

I morgon är jag som tur är ledig, det är verkligen skönt den där ynka Torsdagen jag är ledig. Men helgen brukar gå undan, fast det inte alltid känns som det när den börar närma sig.

Nehe dags att packa ihop sitt pick och pack innan det är dags att bege sig till jobbet,

Samtal mellan far och dotter

Detta utspelar sig under kvällen innan Alva ska gå och lägga sig, dom senaste nätterna har Alva sovit utan blöja och vi har väckt henne mellan varven. I dag har det skett en olycka på dagis och ett par trosor hemma under kvällen.

-Ska du vara utan blöja i natt också som du har varit under dom andra nätterna?
-Nej pappa jag ska ha blöja, Helle guud jag pinkar på mig hela tiden...!

Ja vad säger man, hon har då sina uttryck.

Söndag

Då var det dags för ytterligare ett blogg inlägg. I går var vi hem till Mickes syster och grattade henne. Det var första gången vi var dit och jag tror att hon flyttade dit för åtta månader sen. Men bättre sent än aldrig. Var riktigt trevligt. Fredrik var där med Vanja och nya tjejen. Vi satt ute och drack kaffe och käkade glass. Riktigt varmt var det också.

I dag så var det underbart väder igen så vi var ner till stadsparken och matade änder, fast det var nog mest fiskmåsar. Sen gick vi till "stora" lekparken. När vi väl var hemma så var det dags att laga mat, vi satt faktiskt på balkongen och åt maten.
Sen vart hela familjen så trött så trött så vi vilade en timme, innan vi for och hälsade på min kära far.

Sen har det just inte hänt så mycket mer. I morgon är det meningen att det ska storstädas här hemma, hoppas att det blir så för nu var det ett tag sen.

Nehe dags för duschen innan jag kryper ner i sängen.

natti natt!


Pesach

Jaha i dag bär det i väg till pappa för att äta lite påsk mat. Micke jag och Alva bidrar med Ägg, Prinskorvar och Jansson utan Jansson.

Jag har en aningen svårt att hitta kläder i min garderob som passar, börjar bli lite trångt runt midjan.

Ringde i allafall och bokade tid för ultraljud i går, ska dit den 26:e Maj. Förstår inte varför man ska ringa och boka så tidigt. Är det så många som är gravida?
Så här lät samtalet....
-Hej jag ska boka tid för ultraljud.
-Då blir det runt mitten på Maj.
-Det går inte för jag måste gå i vecka 18 för jag är fet.

Hon måste ha trott att jag är helt pantad. Men men tiden är bokad :D

Nej nu ska jag gå och slänga på mig lite smink.

Glad påsk


Vårkänslor

I dag var vi hem till Mickes föräldrar och hälsade på, Alva är lite rädd för deras katt Lotus. han är verkligen herren i huset och väldigt närgången. Fick han så skulle han klänga på en hela tiden. Men Alva kan inte låta bli att springa efter han och ropa på han.
Sen skulle vi titta på fåren, Alva hade frågat farfar om han hade några små lamm som hon uttryckte det.
-Ja ett finns det.

Vi går ner till fåren och på väg ner dig så frågar Micke om det är det lilla svarta?!
Nej det är den lilla vita säger Kjelle.
Men då visar det sig att det lilla svarta lammet är nästintill nyfött, och Kjelle hade inte sett det. Men han eller hon såg helfestlig ut. Den var helt svart men mitt på huvudet hade han som en vit tuppkamm:D Ska ta bild på den nästa gång.

Sen var vi i väg och tittade på en sommarstuga eller rättare sagt två stycken, men som det ser ut nu ska vi kolla om det kommer ut nå fler, kanske gör det efter påsk.

Nehe ska gå och lägga mig på sängen och kolla lite på tv.

Min sambo ligger i sängen och åter choklad, och till hans försvar säger han att han får göra det eftersom han har MENS!
Ja jag säger då det!

Alva har koll

Under måndagen och tisdagen har farmor och farfar varit med Alva när jag och Micke har jobbat.

Under frukosten i tisdags så pratade Alva och Micke om att Alva åkte i farfars bil. Micke frågade Alva vilken färg det var på bilen:
-Vit
svara Alva.
-Nehe den är ju grå, det vet du ju.
säger Micke
-Nej faffas bil är vit säger Alva.

Sen var det färdig pratat om det.
I går kväll ringde Micke till mig och berättade att Alva hade rätt angående färgen på farmors och farfars bil. För dom hade nämligen köpt en ny bil.

Så jag säger ju det att Alva hon har full koll hon :D

RSS 2.0