Rättelse....

Ja förlåt så hemskt mycket min älskade sambo för att jag skrev att man cyklar på en kickbord....jag skulle ha skrivit sparka sig fram. Hoppas att du är nöjd. FÖRLÅT för att jag skrev fel i min
ALLDELES EGNA JÄVLA BLOGG DÄR JAG FÅR SKRIVA VAD JAG VILL!

HIHIHI;)

Tisdag

Jaha i dag händer detvälinte så mycket mer än att jag ska till jobbet snart och jobba fram till tio.   Jag ringde till jobbet för en stund sen och skulle höra om jag kunde få ta fl söndag kväll, dom visste inte riktigt. Men dom skulle återkomma. Två timmar senare ringer dom från jobbet och talar om att jag kan vara ledig hela söndag, självklart offrar jag en semesterdag.
Jag tog ledigt eftersom då behöver inte Alva var hela dagen med Micke på jobbet.

På torsdag tänkte jag att Alva och jag ska hem till morfar och kolla på hennes större cykel, hoppas att den inte är allt för stor. Känns som cykeln hon har nu börjar bli för liten.
Sen tjatar hon om att hon ska ha kickborden, och morfar säger att hon ska få den. Men jag är lite tveksam till att hon kan cykla på den. Vet inte riktigt hur hon har det med balansen.

I söndags var vi i väg till Avesta och badade. Riktigt roligt var det, så är Alva helt övertygad om att hon kan simma själv, och Micke krossar henne genom att säga att hon inte kan det.

Jag säger bara en sak:
-Helle guu pappa ja kan visst pimma!

Nehe ska plocka ihop mitt pick och pack för att strax bege mig.

Alva

Alva har sovit flera nätter i rad i sin egen säng. Och eftersom hon varit så duktig så hade hennes far lovat henne två bilar med tillhörande garage.

I går var jag i väg och köpte dom. Ställde dom på köksbordet och åkte till jobbet. När jag ringde senare på kvällen och skulle höra med Alva om hon blev glad över bilarna så säger hon:
-Mamma jag är stolt över mina bilar!

Min lilla prima ballerina

Så där ja, uppdatering:D

Jaha dags för lite uppdatering...

Jag har jobbat och jag trivs inte så där jätte bra. Alla är jätte trevliga och så, men jag känner mig inte som en undersköterska utan som en sällskapsdam. Ärligt talat så skulle jag tom kunna tänka mig att byta mitt arbete mot att sitta och ringa runt och vara otrevlig telefonförsäljare... Jo så är det faktiskt!

Förra veckan när jag var på väg till jobbet så kastade jag in två tuggummin i min mun. Tycker att det är fruktansvärt hårda bitar, till min fasa upptäcker jag att jag har bitit bort en bit av min tand. FAAAAN!
Jag tar och ringer min tandläkare för att få en tid för att laga tand helvetet. Då får jag till svar att han ska gå i pension och tar inte emot patienter. Nehe!
-Vadå har du inte fått ngt brev om det säger tansköterskan till mig!?
-Nej.
Svarar jag.
-Är du säker?!
-Ja!
-Jaha du får ringa till Thea tandhälsa, för dom ska ta över R´s alla patienter. Eller så får du ringa vart du vill.
-Tack och hej!

Jag ringer till folktandvården i sala och förklarar hur det ligger till.... Och det jag får till svar är:
-Vi har jätte dåligt med tider, sen har vi en tandläkare som ska sluta, kan du ringa till ngn annan tandläkare.

VA FAN ÄR DET FÖR FEL FÅ JÄVLA FOLKTANDVÅRDEN! ALLDRIG MER ATT JAG RINGER DOM!

Jag ringde till Thea och fick en tid och var dit i måndags...Trodde att lagningen skulle kosta runt 800 kronor. När jag står vi kassan/receptionen och ska betala så säger hon som knappar och tar betalt:
-1350 kronor.
Jag hade det jätte svårt att inte se allt för förvåndad ut när jag skulle till att betala och det var jätte svårt. För jag har inget pokerface..inte ens när jag är halvsidesförlamad i ansiktet heller. Men men nu är tanden i allafall hel. Tack och lov!

Sen i tisdags var vi i väg till Ransta för att gratta lillsnorris som fyllde 20. Onsdag och torsdag jobbade jag.

Så nu är jag äntligen ledig i tre dagar. I morgon är det tänkt att vi ska i väg till järndammen och grilla, hoppas att snön försvinner, och att det blir fint. Men jag kan väl inte tänka mig att vi ska ha turen på våran sida.

Var i väg till en kompis och fikade i dag, hennes mammas hund är rättså rolig. Hon satt i köket och tittade längtansfullt på Alva medans hon härjade på, sen när ingen så henne så smög hon till Alva och skulle busa med Alva och pussa på henne. Och det lät så roligt när Alva försökte tillrättavisa hunden att hon skulle gå och lägga sig.

Så har jag badat katterna i dag. Jag trodde att jag skulle bli riven på armarna, men det gick faktiskt bra...Tro det eller ej:D
Nybadad Greta
Nybadad Misslan

Grattis snorris 20 år=)

Som vanligt har jag varit fruktansvärt dålig på att uppdatera, fick senast höra det det i kväll när vi var i väg och grattade Niin.

Men det känns som att det inte händer så mycket i mitt liv just nu. Känns som allt är blääää och skit. Usch känner mig inte alls motiverad till att skriva.

Jag skriver ngn annan dag eller i senare i kväll.

Sorry

Jag vet att jag har varit jätte dålig på att uppdatera på bloggen....men jag lovar att det kommer mer under helgen. Nu ska jag gå och sova så att jag orkar bada med knodden in morgon.

Ha det!


Alvas komentarer...

I går när Alva pratade med sin far...så sa han ngt i stil med att hon skulle äta mat hemma.
Alva lämnar i från sig luren till mig och smackar med läpparna och säger:
-Helle gud! (Herre Gud)

Jag lovar det är obetalbart i bland när hon kläcker ur sina komentarer.

SÅ fort det ringer så springer hon till telefonen, en annan hinner inte ens koppla att det ringer då är hon där och pladdrar ej vilt.
Sen när hon har pratat färdgt så säger hon:
-Ja lälle på nu. (Jag lägger på nu)
Då får man vara snabb som attan med att hinna på telefonen. Skulle det vara telefon försäljare så gör det inte så mycket=)

Och i måndags så skulle Alva cykla till dagis...sagt och gjort så trampade hon dit. Men strax innan vi var framme så ramlade hon och slog i under ögat. Jag berättade det för Micke så att han inte skulle fundera på vad som hänt när han hämtade henne.
Senare på kvällen när jag pratde med Alva så säger Micke i bakrunden att dagen där på så skulle vi gå så att hon inte ramlade igen. Då säger Alva väldigt högt:
-Mamma du hörde vi gå i morgon till dagis säger pappa!

Hon är helfestlig hela ungen, man har det inte tråkigt med henne i sin närhet.

Mår illa

Usch jag mår så illa och är så trött...så jag chansade i måndags och sökte semester nu lördag och söndag. I går när jag jobbade ringde Mimmi och sa att hon hade fixat så att jag fick semester. Jag blev så lycklig att jag hade kunnat gråta. Nu längtar jag verkligen till helgen.
Annars så är det så att jag har en klump i magen när jag ska till att jobba helg, eftersom jag aldrig vet vilken rad jag går på fm. Sen hittar jag ju inte överallt. Sen tycker jag verkligen inte om att jobba delad både lördag och söndag, hinner aldrig träffa min familj. Men nu ska jag äntligen göra det, ska försöka att vi ska åka och bada...Alva älskar ju det.

Nehe dags att plocka lite innan jag ska i väg och jobba.

RSS 2.0