Grillkväll

I dag ska vi hem till Tomas och grilla, tänkte faktiskt ta mig några öl=)

Just nu är det alldeles svart på himmlen och så åskar det, men det gör inget eftersom det har varit så kvaft i dag. Om inte annat så får vi steka korven.

För övrigt har det inte hänt så mycket i dag, vi var till lekparken vid stadsparken. Vi hade fika med oss så gick vi till kiosken och köpte glass.

Nehe ska väl ta och göra mig i  ordning inför kvällen.

Shopoholic...

Jag ska sluta ha semester, som det slösas med pengar. I går köpte vi en ny digitalkamera och i dag köpte jag en mp3 spelare.

Mp3 spelaren ska jag ha på bussen och tåget som jag ska börja åka på tisdag...tänk jag har aldrig ägt en mp3 spelare.

I dag var vi till gropen och badade, vi hittade ett jätte bra ställe som passade Alva, det var långgrunt och det är svårt att hitta ett sånt ställe vid gropen.

I morgon blir det ev grilla av hos en kompis, vi får se vad som sker. Ska försöka med att få med Micke att bada i morgon med=)

En rolig historia=)

Mannen och hustrun är på zoo och står framför den stora hangorillans bur.
- Prova med att visa honom dina bröst, sa mannen.
Hon gör det och gorillan flippar ur totalt.
- Prova med att ta av dig trosorna och visa honom musen, sa mannen.
Hon gör det och gorilan blir ännu mer upphetsad.
Mannen öppnar buren och knuffar in sin fru och säger:
- försök nu förklara för honom att du har migrän!

Födelsedag och fan

Jaha i dag så fyller min älskling år...34=)
Så det har varit full fart hela dagen, bakade mer muffins och så bakade jag tårtbotten. Sen skulle jag fylla den med hallon och blåbär... Jag fixade tårtan och när jag tog av mig förrklädet så såg jag att jag hade spillt blåbär och hallon på hela förrklädet. Jaha tänkte jag tur att jag hade det på mig. Men till min fasa upptäkte jag att det hade gått igenom på min helvita blus...HELVETE, tänkte jag och jag sa förmodligen det med.

Micke kläcker ur sig:
-jaha det är bara att köpa en ny!

Jag älgar in i badrummet och hittar klorinmousse som vi rengör kakel och badkar med. Jag sprayar på tröjan. Och för engångs skull så har jag turen på min sida. Det försvann. Så nu hänger min fina HELVITA blus på balkongen på tork.


GRATTIS TÄTTING!!

It´s hot..

Herregud vad varmt det är, i allafall om man springer runt på stan som jag har gjort.
Men det mesta är fixat till Mickes "stora" dag i morgon.

I dag på fm var Rosis, Fredrik och Vanja här och fikade. Så bestämmde vi med Fredrik att vi ska till Furuvik på Lördag med Kusinerna. Jag trodde inte att det skulle gå så bra som det gick med Alva och Vanja i dag, men dom kom överens hur bra som helst.

Har varit ner i vända i tvättstugan, så ska lilla syster ha förfest här i kväll, hon ska ner på Sala festivalen i kväll.

Jaja ska sätta mig en vända på balkongen och lapa lite sol och ta mig en kall öl :D

Friday

Har i dag...eh nej i går varit och badat i gropen, tro det eller ej men Micke badade han med=)
Han säger att det var första och sista gången.

I morgon (idag) ska jag in till västerås och köpa födelsedagspresent till han och för en gångs skull vet jag vad jag ska köpa till han ;)
Ska träffa Carro på stan och så ska vi ha en heldag hon och jag. Först tänkte jag att Alva skulla ha följt med, men så tänkte jag att hon har det nog roligare med hennes far här hemma i morgon.

Sen blir det firande hela helgen lång, i morgon kommer Fredrik (ev med Vanja), på lördag kommer Ronnie med familj, pappa men mina syskon, söndag ev Hans mor och far och på måndag kommer min mor.
(Rosis med familj visste inte...troligtvis så kommer hon inte) ;)

Nehe ska gå och krama kudden nu så att jag orkar handla i morgon=)


Grisslehamn-Eckerö

Då har vi varit på en resa till Åland. Vi lämnade Sala kl 07:00 i går och kom fram till Grisslehamn kl 09:00 ihopp om att komma med kl 10:00 båten. Men det gick ej eftersom den var full. Så vi väntade i Grisslehamn tills vi fick åka med 15:00 båten. Vi hade tur att det var fint väder, så vi gick runt i hamnen och tittade och njöt av solen. Så nu har vi handlat lite öl, tobak och sprit. Men nästa gång vi åker så åker vi utan Alva och så tar vi bussen.

Lite bilder från gårdagen.


                             

Micke och Alva vid hamnen                  Hamnen      


               
          Alva på båten                            Alva i lekrummet


Nehe ska väl gå och sätta mig på balkongen och vänta på att Alva och Micke kommer hem. Sen ska vi till gropen och bada med Pappa och systrarna.

Regn och åter regn

Jag har för mig att jag hörde att det skulle bli en super fin sommar detta år...men vi får väl dras med regnet under våran semester. På onsdag ska vi till Åland tor. Handla lite öl eftersom min sambo fyller år.

Fick lite bilder skickade till mig i går från poolpartyt, jag måste bara lägga upp bilden när tre av oss har tampongerna i munnen.


Kajsa, Katarina och jag


Nu börjar det åska här också, skönt då kanske det inte är så klibbigt.
Nehe ska gå och tittar hur det går för potatisgratängen så vi får mat ngn gång.

Sminka sig..!

Jag satt i vardagsrummet, Micke vid datorn och Alva var i sitt rum. (trodde vi)
Efter ett tag så går Micke för att titta vad hon pysslar med, då är hon på toa och har sminkat sig i hela ansiktet med en rosa överstrykningspenna. Jag kunde inget annat än le och säga till henne att man inte får göra så;)

Ösregn

Var och handlade, precis när vi skulle cykla hem så brakade det till förs åska och sen regn...tja familejn Sarajärvi/Horneby såg ut som dränkta katter...

Söndag

Steg upp i morse kl 7 för att knata ner till tvättstugan, så äntligen är jag färdig=)

I dag händer det inte så mycket antar jag.

I går däremot så var det fullrulle hela dagen, först på em var vi till Mickes bror och grattade hans dotter som fyller i morgon. Sen på kvällen var vi till Johan och Petra och grillade.

Poolpartyt var hur trevlig som helst och jag gör gärna om det. Vi satt ute och pratade och körde jag har aldrig..
Fast det var bra jag och Katarina som badade. Inte var det kallt heller, 21 hela grader i vattnet,
En kul grej som vi gjorde (kanske en aningen barnslig) Vi skulle stoppa två tamponer i munnen och se vem som drack upp en öl snabbast...tja behöver jag säga mer än att jag vann :P
Nu när jag tänker efter så låter det skit larvigt, men ack så kul det var när vi skulle utföra det hela.

Nehe ska cykla i väg och handla lite...så att jag kan laga mat.

Hundra kronor...en miljon för en två åring

I dag skulle vi ner på stan och Alva fick hundrakronor att handla för...Självklart så var det ju leksakaffären som gällde. Och det första hon går till är till bilarna och motorcyklarna. Hon köpte en till motorcykel, och givetvis så fick den ligga i hennes cykelkorg som vi köpte i går.
Så efter maten så har hon burnat runt med motorcyklarna=)

Så var det dags för poolparty i dag då=)
Jag har tagit fram kycklingfiléer som jag tänkte jag ska grilla, sen blir det en god sallad och potatis...

Jag var till bolaget och köpte en flaska Martini, tänkte att jag skulle bjuda över min mor så kunde vi ta några Martini. Det var länge sen det var bara vi två.

Jaha ska ta och dammsuga innan Mickes bror kommer, så ska jag ev bränna ner några låtar på skiva som jag ska ha med till Fullerö.

Utelekar!

Hejsan hejsan.
I morgon så ska jag ju i väg på poolparty....och jag skulle behöva förslag på utelekar för vuxna. Finns det ngn som har tips. Och då vill jag ha förslag på allt. Behöver inte tipsa om kubb och krocket...utan typ som femkamp.

Tacksam för alla förslag.

En dag

Har i dag haft en hel dag i västerås. Först var vi till IKEA och käkade lunch, det vanliga köttbullar. Sen var vi till Fullerö, Alva skulle bade men det var mycket tjafs innan hon ens vågade doppa sig. Sen fikade vi och sen skulle hon bada igen. Kanske går bättre i morgon när jag också hoppar i=)

Vi var även förbi Biltema och köpte en massa onödigt som vanligt...Jag har säkert inköpsstopp snart om Micke får bestämma =o
Sen var vi i väg till Mickes syster och drack kaffe, tja eller jag drack. Hämtade datorn som Rosis hade köpt till sin bror, så får vi väl ta med oss den på lördag när vi ska dit.

När vi väl kom hem till Sala så var jag jätte hungrig, så det bidde "snabb mat" Färdig grillad kyckling och potatissallad och baguetter...mums.

Nehe ska hitta på något med min dotter innan det är dags för henne att bada.

So long.

Vad som sker...

I dag ska vi åka i väg till Fullerö till en kompis och fika, Alva ska få bada i deras pool. Och i morgon ska jag dit på pool party. Fas det skulle inte bli nå vidare väder....men men. Hoppas att det blir trevligt i allafall.

Så ska vi förbi Mickes syster i dag och hämta en dator till Mickes bror.

Jaja kanske skriver mer i kväll. Adjö=)

Onsdag

I dag var vi ut till "farmor" och grattade henne. 3 av Alvas kusiner var där och dom såg så söta ut när dom satt på trappen så jag var bara tvungen att ta en bild på dom=)



Sen var vi i väg till morfar och fikade...sen var vi till gropen och badade, först kändes det som att det var svin kallt men efter ett tag var det faktiskt skönt. Alva badade fast hon var helt knottrig och darrade.

Sen tänkte jag även lägga upp en blid på min nya tattoo=) I dag är det 3 veckor sen jag gjorde den...Jag vill ha flera;)


Kan det vara så?!

"Allt i livet som är perfekt, är en rad av misstag"

Citerar en från "So You Think You Can Dance"

Ja just...

Här är två bilder på mina älskade Katter... Misslan och Greta

     
           Greta                                     Misslan

Ett inlägg

Jaha...ännu en dag till ända. Var hem till Jonna en kompis till mig och skulle hjälpa henne med att packa upp lite grejer, eftersom hon håller på att flytta. Men det bidde bara att vi drack kaffe och snackade en massa. Jo jag hjälpte henne att sätta dit en kontakt på lampan som hon skulle ha i sovrummet. När jag väl hade fixat det så hängde jag upp den, tja den hängde en dm från sängen. Och stackars Jonnas mamma som strax innan hade ringt och då brister jag och Jonna ut i gapskratt....*suck*

När vi väl hade lugnat ner oss så fick hon ringa och be om ursäkt. Sen kom Micke och Alva och hjälpte till med att korta av kedjan...ja inte Alva men Micke.

Han är rättså rolig han med, för först skulle han inte komma sen efter ett tag så ringer han och frågar vilket nummer hon bor på.

I morgon så bär det i väg till Tärna eftersom "svärmor" fyller år...det är firanden hela Juli.

Nehe ska gå ut en vända på balkongen innan jag börjar läsa lite.

Fortfarande semester....

Jaha har varit ut och åkt bil en vända...till Hummelbäcken. Fikade tillsammans med förra grannarna, dom hade inte så mycket att säga...mer än att dom gnällde en massa på grannarna...dvs det vanliga gnatet.

Sen när vi skulle åka så skulle Micke lämna papper till dom förra ägarna, jag och Alva satt i bilen. Men då var hon tvungen att gå på toaletten så vi var in en vända...såg väl ut som vanligt förutom att dom hade målat om alla tak vita...såg inte så dumt ut faktiskt.
Men jag är faktiskt glad över att vi flyttade....tja på sommaren så var det ju härligt..men vintrarna var rena öken att sitta helt själv när Micke jobbade. Mörkt och ensamt.

Fast jag har blivit lite sugen på om man skulle köpa sig en del i ett radhus..men inte nu med priserna som är i dag.

Få se när vi åker till brunnen för att fika, Alva tjatar hela tiden om att vi ska åka till Sätrabrunn och Micke har lovat att vi ska göra pannkakor och åka dit och fika.

jag vill att det ska bli fint väder så att man kan åka och bada...vill inte att det ska gå en sommar till utan att man badar, jag älskar att bada=)

Alva och jag på power meet

Semester

Jaha då har man semester frånochmed i dag och tre veckor framåt, jag vet inte om det innebär skräck eller glädje. Det är ju så att min sambo har lyckats bli tjatigare än han har varit tidigare...suck!

Så därför så är det inte med glädje jag skriver att jag har semester......

Jag skriver mer i kväll...ska ta en tur ner på stan...

Ett tag sen

Tja jag skulle ju skriva för länge sedan....men tiden räcker inte till...

Jaha då var det bara en arb. vecka kvar efter i morgon...fast jag jobbar även i helgen. Men jag tror jag överlever 8-13 både lördag och söndag..Men så är det ju även Power Meet.
Ska åka bussen in på Lördag så får Alva och Micke komma in till jag slutar. För Alva har själv sagt att hon ska titta på raggarbilar.

Vet inte riktigt vad vi ska göra på semestern...det enda jag vet är att vi ska till Åland över dagen..För Micke ska köpa öl *suck*

I dag har det äntligen blivit varmare.. Och jag har flängt runt som bara den. Först så gick jag hemmifrån till Åkra för att hälsa på en kopis, sen hem. Sen så cyklade jag till ok och hämtade ett paket. När jag var där så ringde en annan kompis och sa att hon var på stan så då cyklade jag dit. Sen gick vi från stan och hem, tänk om jag kunde ha sån energi när det var lite svalare. Tja det är tur att jag rör på mig =o

Sen så nu är vi kattvakt...Misslan är lite avvaktande, men det ska nog gå bra...Jag hoppas att det går bra, för då kanske Micke är så snäll att han låter mig behålla Greta som katten heter. Hon är så söt.

Nehe ska krypa ner i sängen och läsa lite innan jag sluter mig till John Blund...Ciao

RSS 2.0