Nedräkningen har börjat

Nu har jag bara tre nätter kvar att jobba...yipiie. Natten som var märktes det verkligen att det var fullmåne, dom var uppe och sprang och var oroliga. Fast det är skönt när det händer lite för jag trodde att natten skulle bli långsam, men icke.

Ska hem till mina päron i dag och kolla om mammas blommor lever på altanen. I går när jag var dit så såg jag att både jag och Micke hade missat att vattna blommorna på altanen. Så jag försökte dränka dom i går men lär svänga förbi i dag, för jag lovar att mamma dödar mig om jag har vattnat ihjäl hennes blommor. Förebyggande syfte....MAMMA FÖRLÅT!

By the way!

Kaninen heter nu mera Max och Marsvinet har blivit döpt till Morris...(Tack Johanna)

SUCK

Jag har ingen som helst lust med att åka till jobbet, tycker helt enkelt att det är skit tråkigt att jobba natt, förstå att vänta i 10 timmar på att få komma hem och sen sover man hela jävla dagen för att orka en natt till. Nej natt ska jag aldrig mer jobba. Jag vill ju vara hemma och sova med min familj.

Längtar tills nästa vecka när jag få börja jobba dag igen.

Sov gott alla som får sova i natt....

Hatar fästingar

Vad är oddsen för att jag ska få en fästing...tydligen store eftersom jag hade en ovanför stjärtskåran.
Fyfan vad äckligt..med min otur så kommer jag säkert få borelia. BLÄÄÄÄ!

---

Min älskade hund Fiffi alias Pruppen, avlivades i dag fm....förlåt oss!image5

Happy Birthday Darling <3

Behöver väl inte säga mer än grattis. Har fikat precis med lite tårta innan jag ska åka till jobbet igen.

Nu är det bara en natt kvar till min älskade pruppen försvinner...Det gör så jävla ont, går inte att sluta tänka på det.
Pruppen...Förlåt!

Familjemedlemmarna

image4

Nya familjemedlemmar.

Har fått tillökning i familjen av Prestige(kanin) och ? (marsvin)

Jag vet att jag är smått galen....That´s mee=)

Väskmani

Varför har jag 50 väskor och lika många plånböcker att välja mellan. Nu i kväll skulle jag byta väska och plånbok...tja eftersom omväxling förnöjer. Men det slutade med att jag tog min "gamla" väska men en nygammal plånbok, efter att jag provat med tre olika väskor. Jag skulle vilja köpa mig en ny väska men jag ska hålla mig för husfridens skull:p
 


Pruppen....

I dag ringde min syster till vetrinären och beställde tid för avlivning på älskade pruppen... Det gör så ont i mig men innerst inne vet jag att detta är det bästa.image3

Trädfällning

Micke har röjt upp på tomten genom att tagit bort ena syrénbusken, rönnbärsträdet och ena äppelträdet. Sen så byggde han en bro över bäcken.

Just nu ser det jätte konsigt ut men man kommer att vänja sig. Vi kommer att få in så mycket sol.

Äntligen kom vi i väg till gropen=)

image2


Städdag

Har äntligen kommit för mig att storstäda hemma, behövdes verkligen. Men nu är det gjort=)

Funderar starkt på att åka och bada men jag har en som tråkig sambo som inte vill åka och bada, men det går ju att åka utan han, och det ska jag nog göra. Skönt att han jobbar måndag-onsdag då är jag ledig och kan göra vad  jag vill.

Underbara grillkväll

Idag har vi varit hem till mina föräldrar och blivit bjudna på mat...Grillat,mmmmm. Hela familjen var samlad. T.om. lillsnorris hade kommit hem från Ljungby. Alltid trevligt när familjen är samlad.

Tänkte att jag skulle ta mig en öl och sätta mig på altanen och se kvällssolen gå ner. Hoppas att solen är här för att stanna
.

Love story

Flodhästen Owen fann trygghet hos sköldpadda


Flodhästen Owen har funnit tryggheten hos en sköldpadda.
Foto: AFP

"De simmar, äter och sover tillsammans".
Foto: AFP
"De simmar, äter och sover tillsammans"
Flodhästen Owen förlorade sina föräldrar i tsunamin 2004.
  Nu har han fått en ny familj.
  Knappt ettårige Owen har funnit tryggheten hos en sköldpadda i 100-årsåldern.
   När tsunamin drabbade flera länder kring Indiska oceanen, annandag jul 2004, sveptes flodhästen Owen med av vågorna.
  Han spolades upp på den kenyanska kusten där naturvårdare fann honom.
  ? Efter att flodhästen förlorat sin mamma blev han traumatiserad. Den blev tvungen att hitta en surrogat-mamma, säger ekologen Paula Kahumbu, till nyhetsbyrån AFP.
  Och som tur var fann flodhästen den 100-årige sköldpaddshannen.















Jag tittade på Ophra innan jag slummrade till och då berättade dom om sköldpaddan och flodhästen och var tvungen att googla för jag tyckte det var så gulligt. Läs och förundras<3

Äntligen hemma.

Tänk att det ska vara så svårt att komma i säng när man har jobbat sista natten. Jag slutade 7,15, men felet var att jag inte var nå trött. Så jag kom inte i från jobbet förens kl 8,05, svängde förbi hemma hos mina föraldrar och tog en kopp kaffe. På vägen hem tänkte jag att jag skulle ta med mig posten hem, men den hade inte kommit så då pratade jag med bonden och blev kvar ytterligare 45 minuter. Men nu ska jag äntligen försöka med att lägga mig ner en stund innan jag hämtar Alva...Sov gott.

Tänkte mig en egen blogg...

Jag är jätte förtjust i att läsa alla bloggar här och där och tänkte att jag skulle starta min egen blogg, få se hur länge jag orkar skriva i den(!)

Har jobbat min första natt i dag och det gick förvånandsvärt bra, jag blev inte ens trött under natten. Jag kände av att jag hade varit vaken hela natten när jag började närma mig vårat hus. Kände verkligen av att jag saknade min familj och framför allt min dotter. Jag var nog främst nervös över att hon skulle vara på ett annan förskola mot vart hon brukar vara. Och så har vi ju varit på semester i fyra veckor.

Jag ska inte oroa mig i onödan för som det är oftast så kom min sambo upp i tid och det hade gått hur bra som helst för Alva på förskolan.
Jag kan lugnt åka och jobba en natt till, så imorgon kommer min kära syster hem från Ljungby över helgen. Ska bli så underbart att träffa henne har inte träffat henne sen midsommar, det finns ingen som är så galen som hon(jag lovar)

Nehe dags att umgås med familjen innan det är bär i väg mot en natt till på jobbet.

RSS 2.0