Rutinkoll

Ska i väg till BM i dag och kolla bltr, och lyssna på knodden.

Sen får vi se vad som händer, Alva ska vara med Engeline så länge.

Jag har tänkt i allafall att vi kanske ska äta tacos i kväll...det är gott. Men det är synd att jag får halsbränna när jag äter lite starkare mat.
Jag är lite sugen på att köpa en mobiltelefon också En SonyEricsson 707 Så att jag kan varava med den jag har, jag är ju rättså ombytlig av mig när det gäller mobiler, tja vi får se vad som sker.

Nehe ska ta och dricka upp mitt kaffe och underhålla min dotter en liten stund.

//Heidi

Äntligen

Nu är det bara en kväll kvar att arbeta sen är jag ledig i tre underbara dagar. Men så har jag även bara två veckor kvar att arbeta innan jag går på HSP =) Hade inte tänkt att gå tillbaka till samma arbete sen, men men det visar sig. Kanske ska vara hemma och vara lyxhustru, för så bra tjänar min sambo...not!

Jag vart sugen på att köpa ny mobil, men jag skiter i det, den som jag har får duga, men till saken hör den att jag tycker att det bara är krångligt med tuchskärm.

I dag var jag hem till min pappa och vi beställde båtresa hem från finland. Vi åker nämligen den 19:de till min farbror. Jag, Micke, Alva och pappa.

På lördag ska vi hem till pappa och grilla, vi ska äta:
*grillspett
*strips
*potatissallad
*grönsallad med fetaost
*tzatsiki

mmmm det kommer att bli mumma, det var länge sen jag käkade grillspett...me Love!

Nehe dags att krypa ner i sängen, blev inte mycket sömn natten som var eftersom Micke låg och snarkade hela natten. Klockan fem i morse sa jag till han att han fick lägga sig på rygg.

Jaja natti natt.

//Heidi

Alva

I dag skulle Alva vara på jobbet med hennes pappa när jag åkte till jobbet,eftersom jag jobbade extra och vi hade inget dagis åt henne.

Sitter hemma hos min mamma i förra veckan och säger till Alva:
-På måndag får du vara med pappa på jobbet en stund när mamma åker till jobbet.
Alva slår ut med armarna och utbrister:
-Men när ska jag åka hem?


Haha...hon är ju för söt =)



Alva

Alva sitter och tittar på gamla kort, hon visar mig ett kort taget på mig och Micke 2001 och frågar vart hon är?

(Jag brukar säga att hon är ngn annanstans för hon burkar bli väldigt ledsen eftersom hon inte förstår att hon inte alltid har funnits till)

-Det var du som tog kortet.
Svarar jag henne.
-Nehe jag låg i pappas pung, svarar ungen.


Tja vad säger man......


//Heidi


Arbetskväll

Jaha i går jobbade jag första kvällen efter semestern, gick som det brukar. Men i natt och nu under dagen har det smärtat lite i bäckenet, jag hoppas att ag står ut tills jag går på havandeskapspenning den 13:de augusti. För jag vill verkligen inte vara sjukskriven.

Snart är det dags för lillstrumpa att gå till dagis, sen är det ju snart dags att bege sig till jobbet. Jag håller på att tvätta lite kläder tänkte att det ska få hänga på balkongen så är det tort tills Micke kommer hem.

Nehe dags att packa trollungens ryggsäck.

//Heidi


Saker som Alva säger...

Nu när det regnade som värst så säger Alva:

-Herregud det måste sluta regna jag blir nervös!

Nu under semestern så säger Alva till mig när jag kör bilen en kväll och Micke sitter brevid:

-Mamma har pappa druckit öl eller?
-Nej, hurså?
svarar jag.
-Du kör
-Men jag ville köra, är inte det bra?!
-Nej du kör så fort att det durrar i mina öron.

Förklaring;
För Alva har pippi på att öppna fönstret på bilen och när man kommer upp i hastigheter runt nittio så durrar det i öronen om man inte har fler fönster öppna. Och då brukar vi säga att hon får stänga fönstret för att det durrar =)

Sen så under semestern har Micke fått köra när vi har åkt bil, så dom få gånger jag har kört har Micke tagit sig en eller två öl :)


JA MÅ HON LEVA....

GRATTIS ÄLSKADE MAMMA PÅ DIN FÖDELSEDAG <3


Västerås

Har i dag fördrivit dagen med att åka runt i västerås.
Vi skulle till busborgen och vi var där i si så där en timme, för det gick inte att vara där längre än så. Jag tror att varenda västeråsare med barn hade begett sig dit. Varmt och trångt var det, så när Alva hade sprungit av sig lite så åkte vi till Brynolf och fikade. Folk satt på golven och åt och fikade och det tänkte minsann inte jag göra. Jag kan ju inte ge folk gratis underhållning genom att se på mig när jag försöker ta mig upp från golvet, smidig som man är. :S

Sen var vi till plantagen och tittade lite innan vi begav oss till syster på snabbvisit, dom skulle nämligen ner på stan så vi fick inte stanna hur länge som helst :P
Lekte även en liten stund vid deras lekpark som Alva tycker så mycket om.

Sen var vi förbi Perttis och Mummus grav, det var så fint så.

Nehe ska gå och lägga mig i badet en liten stund innan jag kryper ner i sängen, för i morgon är det dags att bege sig till BM för rutin koll.

//Heidi


Rubrik

Så irriterande att man alltid måste skriva rubrik,kommer inte på ngn. SUCK!

Så är denna vecka till ända snart, var in i fredags och tittade på bilar och folk. Trevligt som alltid, träffade t.om. kusin från Norge.
I går var vi hemma till far och grillade och hade det trevligt som alltid. Syster och Johan var också där.
Senare på kvälle kom Mathias, Nisse och Sandra hem till oss och drack lite starkare drycker med Micke. Sen fick jag köra dom ut till Jugansbo.
Och i morse blev jag väckt av att Mathias skulle tillbaka till stan, så jag fick vackert sätta mig i bilen och hämta hem han till stan :P

Funderar på att åka till Åland igen nästa vecka, frågade pappa om han ville följa med och som det ser ut nu så följer han med :D

Nehe dags att styra upp min sambos humör, han ligger på soffa och gapar halvsovandes.....herregud varför lägger han sig i min och Alvas samtal....?!

...som ror så att svetten lackar...

Jaha i dag var vi in till stan och handlade lite. Tro det eller ej men jag lyckades handla allt jag skulle och lite till :P

Sen så passade vi även på att städa förrådet, jag tvingade Micke kasta en del, själv skulle jag gå igenom en kartong med gossedjur, men lik förbannat har vi hela kartongen kvar med samma gossedjur.
Jag kan ju inte slänga mina kära djur.

Ett speciellt minne har jag av en lila mjukisorm. Jag och min syster var på stor och liten men Mummu för att handla julklappar åt varandra. Jag hade önskat mig en sån orm, jag är på väg till Johanna och Mummu när dom får syn på mig. Mummu ska gömma undan ormen som ligger i kundkorgen för att jag inte ska se den. Så hon pular ner den i hennes handväska, så jag gick där i leksaksaffären och oroade mig över att Mummu skulle åka dit för snatteri. Men men det gick bra och lycklig blev jag över ormen på julafton.

Ja just appropå ormar, när vi var till gropen för att bada i kväll så låg det en orm på stigen där vi skulle gå...hua ryser i hela kroppen...Tänkte nästan skita i att bada.





Några av mina kära gosedjur som får fortsätta att bo i kartongen =)

Pust, stånk och stön

Varför i helvete ska det vara så förbannat varmt, aldrig att det finns ngt mellanting. Kan det inte nöja sig med att vara mellan 20-23 grader och lite lätt bris. Nejdå nog fan ska man gå runt och vara gravid i sjunde månaden i denna jävla hetta. Aldrig mer barn efter detta. Jag kommer att vara en nöjd tvåbarnsförälder.

Hjälpte syster att flytta, eller jag glodde nog mest. Skruvade ihop en stol och ett bord, mer var det inte.
Alva och jag var i allfall till lekparken och lekte. Det var rättså skönt där för det fläktade lite.

I morgon fm bär det i väg till IKEA, ska handla lite smått och gott till lägenheten. Sen ska jag inhandla en fotfil, keps och rakhyvlar. Kommer att glömma hälften när jag väl är i västerås. Måste skriva lista.

Nehe ska lägga mig i sängen och titta lite på tv innan jag somnar.

På fredag blir det power meet, så Alva får titta på bilar som burnar.

//Heidi

RSS 2.0