I morgon blir det kontraktskrivning=)

Vi vann budgivningen på stugan/stugorna. Tja vann och vann det var inga fler som var med...Så i morgon blir det skriva av.

Jag vart lite fundersam eftersom min pappa sa att det låg så avskillt och det var så litet.
Så i går var han hit och tittade på papprerna och såg så fundersam ut när han säger:
-Du vet att det inte är stort?!
-Ja men det räcker ju som sommarstuga.
-Jaha som sommarstuga, jag trodde ni skulle flytta dit!

Men herregud jag vet inte vad min pappa hade tänkt på men flytta dit permanent i två stugor på 22 kvm finns inte i min värld i allafall.

HAHAHA!



 STUGA 1                                    EN BIT AV TOMTEN OCH STUGA 1

 STUGA 2



Handlat lite kläder

Har handlat lite kläder som jag ska efter graviditeten, nu är jag trött på detta, men jag ska inte gnälla. Eller jo det ska jag.

Nu är jag trött på att ha en kula mitt på kroppen, svullna händer och fötter, svårt att böja sig, upp och pinka minst 3 gånger på en natt, kan inte sträcka på mig för då får jag sendrag, trött på dessa mammakläder med overbellybyxor, dom flesta av mina tröjor slutar mitt på magen (har inte orkat köpa mammatröjor), vaggar fram när jag går, trångt bakom ratten. Jag skulle vilja köpa nya skor men det är lite svårt eftersom fötterna ser ut som fötterna på en elefant.
Jaja nog om det. Lägger ut en bild på mina kläder =)

Nu är det bara som tur är bara 3 veckor kvar....









Stuga..

I dag ska vi i väg på visning och titta på en liten stuga, tja det är två stugor. Jag hoppas att dom faller oss i smaken och att vi kan köpa dom. Vi har ju lånelöfte, det gäller ju bara att man tycker om objektet.

I morse när vi vaknade hade Algis fått vattenkoppor, stackars prickikorven. Jaja bättre att hon har det nu än sen när knodden är ute. Dom flesta sitter på ryggen men hon har fyra i ansiktet. Hoppas att hon klarar av att låta bli att klia. Förövrigt är hon pigg som tur är.

//Heidi

ÄNTLIGEN!

Nu har vi äntligen fått tid för det planerade kejsarsnittet.

Men det känns konstigt att veta när ens nästa barn kommer att fira sin födelsedag.

Ta ett långt skohorn...

Vi pratade i dag om att ev. köpa en sommarstuga, då Micke frågar Alva:
-Blir det bra med ett hus med tomt som vi hade i Hummelbäcken?
Alva funderar ett tag innan hon säger:
-Då måste vi ta ett långt skohorn och hämta ner Fiffi. (Fiffi är i himmelen)

Hon är ju för söt, men hon förstod inte riktigt varför det inte gick att ta ner Fiffi...men men.


När jag blir stor....

Mamma när jag blir stor ska jag skaffa mig en katt utan tassar så ska jag flytta hem till Niin...!


Förvärkar

Nu tycker jag att det är dags att få tiden för snittet, jag ringde t.om och kollade men dom hade inte glömt bort mig.
Jag hade sånna förvärkar natten till i går att jag inte kunde sova, och halv sju kommer Alva in till vårat sovrum och säger:
-Gomollon Mamma!
Jag hade hoppats på att hon skulle sovit lite längre, men men that´s life.

I dag fyller min älskade syster år, men jag ska inte dit förens på lördag, det blir så sent i dag om vi skulle ha åkt. Micke slutar fyra och sen mat på det, då är vi inte i väg förens runt sex och det blir för sent för Alva innan vi är hemma.

I går var vi i väg och tittade på en sommarstuga, Micke verkar väldigt förtjust i den så vi får väl se vad han beslutar sig för. Jag hänger väl bara på jag.

Nehe dags att städa lite innan far kommer på fika. Så kommer andra systern hem från Grekland i dag också =)

//Heidi

Fredag

Fredagsmys.... Alva är hemma från dagis, Micke börjar jobba halv fyra, väntar även på besök vilken sekund som helst. Det är dom förra grannarna som kommer på besök.

Sen kommer Emma på em, hon ska ha en liten kotte si så där en månad efter oss.

Nu har vi i stort sett bestämt vad våran knodd ska heta, fast det är ju inte helt hundra för den kanske inte ser ut som det när den väl är ute :P

För Alva skulle ju ha hetat Rebecca enligt Micke, men det var ingen Rebecca utan en lite Alva.

Det är svårt med namn....

Mitt favorit namn är Laura på tjej och då ska det även uttalas Laura och inte Låra som Micke envisas med. Men Micke går inte med på att om det är en tjej att hon ska få namnet Laura.

Nehe ska fortsätta med att gå igenom musiken på datorn.

//Heidi

RSS 2.0