Hoppas att jag får det bra.

I dag fick jag reda på att raden i hemtjänsten bara är kvällar...jag todde att världen skulle gå under. (Jag vet att min värld i bland kan gå under för mindre.)

Jag tyckte att det var hur hemskt som helst...men efter att jag malt och hackat, stött och blött så kom jag fram till att det är nog inte så hemskt.

Jag är alltid hemma på dagarna, jag kan börja läsa ngt i skolan, träna. Behöver aldrig vara hemma pga vård av barn, behöver inte ta ledigt när Alva ska till läkaren. Och tänk sen i sommar hur mycket jag kommer att kunna åka och bada innan jag ska i väg och jobba.

Ja jag ska verkligen ge detta en chans, för jag har ju funderat på att jobba natt, men då går ju hela natten bort och sen när jag ska sova bort halva dagen. Nu kommer jag alltid hem och sover och kommer att vara hemma med Alva på dagarna.

Åhhh jag hoppas verkligen att det blir så bra som jag tror att det kommer att bli. Jag får verkligen hålla både tummar och tår.

Sen kommer jag fortfarande att kunna fortsätta att pendla till jobbet. Jag jobbar ju alltid mellan fyra och tio. Vid tre går det ett tåg in och sen går bussen hem tio över tio.

Uppdatering sker i morgon efter att jag har träffat chefen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0