Tredje Advent

I går var vi ner på stan för att inhandla lite julklappar. Passade på att handla på "sala torg" dvs gallerian.
Köpte tre lotter av Lions för tjugo kronor styck. Man fick skriva sitt namn på valfritt nr. Micke skrev på en rad...och jag valde två på måfå. Kl ett kom luciatåget och lallade förbi och åkte upp och ner i rulltrappan och tja sjöng kan man väl kalla det.

Sen var det dags för dragningen. Dom hade åtta paket som dom skulle dra. När dom läste upp vinnarens namn så skulle man gå fram och motta sitt paket. Dom läste upp dom sex första vinnarna men ingen var där. Då säger Micke på skämt:
- Vinnare av paket sju är Haaidi Saaaarajervi (Det är så dom som inte vet uttalar det)

Och tro det eller ej...kort där efter så ropar dom precis så.
Jag trodde att jag skulle skämmas ihjäl, jag var ju tvungen att gå fram och hämta paketet. Alla apploderade och jag skakade hand och såg ut som Salas största tomat..Ja jag lovar.

Micke tyckte att det var skit kul att se mig så generad. Tur att jag gjorde någon lycklig den dagen;)
Men det var jätte fina saker i paketet. (Ja tro inte att jag kunde hålla mig till julafton utan jag var som ett barn och var tvungen att öppna det så fort jag kom hem)
Det var b.la. en stekpanna, ett armbandsur, prova på kort på gymmet, överdragsklädsel till bilen, fyra kaffekoppar med fat och lite annat smått och gott.

Sen senare på kvälle skulle jag och Micke ha myskväll, jag drack lite vin och så åt vi lite chips och tittade på filmen "spanglish" som gick på tv. Fast det slutade med att Micke somnade på soffan strax före halv tolv. Jag skrev en lapp och la på bordet där det stod:
-Tack för myskvällen
Så gick jag och la mig... Kanske inte allt för snällt men jag har tröttnat på att Micke sover på soffan var eviga kväll. Men men det är väl charmen med han.

Så i dag så var vi i väg jag, Micke, Alva och pappa och var på privatvisning på biografen,

Sen följde Karolin och pappa med oss hem. Vi åt mat och sen senare under kvällen så hade vi lite Adventsfika.
Jag bakade en jättegod saffranskaka på jobbet i torsdags och var bara tvungen att baka den hemma. Och den blev nästan bättre här hemma än vad den blev på jobbet. Så nu har jag saffranskaka i frysen.

Det kan jag bjuda på när vi får främmande på besök. För jag orkar inte baka lussebullar och så är jag inte så förtjust i dom heller. I värsta fall får jag köpa om man absolut måste ha.

På tisdag har vi grötfest på jobbet...Så jag och Alva ska dit en vända och äta lite gröt och skinksmörgås. Micke jobbar kväll hela nästa vecka...och hela helgen *suck*

Och i morgon börjar Alva på storbarn. Så jag och Micke ska vara med henne på dagis en timmer i morgon. Sen ska mormor hämta henne och vara en stund med henne tills jag kommer hem. Det är tur att man har helt underbara föräldrar som ställer upp när man behöver deras hjälp.

Nehe ska ta och väcka min sambo som har somnat på soffan brevid mig.

Natti natt alla som läser<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0