Måtte julen vara över fort

Jag har alltid tyckt att det är trevligt med Jul, men inte i år. Folk handlar som galningar. Och något som jag inte kan förstå är varför handlar folk så mycket. Visst får folk göra som dom vill. Jag och mina systrar har alltid fått mycket julklappar när vi var små, men nu som "vuxen" men framför allt som mamma tänker inte jag handla och jag har inte hadlat så många julklappar till Alva. Det är ju antalet som jag köper nu som jag kommer att få köpa resten av jularna. Jag har dessutom inte så mycket pengar att jag kan handla runt 15 julklappar á 3-400 kronor. Nog gnällt om det.

I morgon ska jag i allafall jobba men det är bara kort tur. Sen ska jag vänta på att min sambo kommer och hämtar mig eftersom syrrans kille fyller år i morgon.

Sen på kvällen ska vi i väg till mor och pynta hennes gran, hem till pappa och sova hos han och Karolin. Sen firar vi jesufödelse hos pappa.
Juldagsmorgonen firas hos mamma och sen kl ett ska vi skubba i väg hem till Mickes föräldrar. Nästa jul ska jag bara vara hemma och strejka eller så ska jag se till att jag jobbar. Det skulle jag ha gjort denna jul men (dum som jag var) tog jag ledigt.
Jaja man lär sig av sina misstag sägs det, hoppas att jag verkligen gör det denhär gången.

Nej nu måste jag gå och dricka törstig som en jävla kamel som har förlorat vätskan ur ena puckeln.


Haha appropå uttryck...tittade på Reine och Mimmi i fjällen. Där är det en episod då Mimmi frågar Reine om han kan köra snöskoter. och då svarar han:
-En tvåsitts soffa på larvfötter, hur svårt kan det vara=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0