Julklappar och skit

Jaha äntligen är jag färdig med julklapparna...det brukar jag aldrig vara vid denna tid på året före jul. Jag brukar stressa runt dagen före jul och inhadla alla julklappar.
Det enda jag har kvar är att handla julklappen till min far. Men jag vet vad jag ska handla med det var bara det att det inte fanns i Sala när jag skulle handla, så jag få ta det i västerås.

Sen  är det en sak till som vi ska fixa i morgon... och det kommer att bli hur bra som helst....Jag hoppas det i alla fall, det är jag och min syskon som har slagit våra kloka huvuden ihop.

I morgon kommer min pappa, Karolin, Johanna, Johan, Mickes päron och ev svägerskan med barn. Så det är bara att ställa sig och baka tårta i morgon.
Jag blir hemma hela helgen och vabbar eftersom Micke jobbar hela helgen, sen jobbar jag bara på tisdag och sen är det julafton. Då är det dags att fira jul med far och systrar. Juldagen är vigd först till min mor och sen till Mickes päron och hans syskon.

I dag har det inte hänt så mycket, Lola ringde och berättade vem som ska bli ny chef på mitt jobb....tja vad säger man det var ju inte den jag hade tänkt mig som blev chef...jag vet inte riktigt inte vad jag ska tycka. Inte vet jag heller om jag kommer att stanna kvar på jobbet när jag vet hur det kommer att bli. Suck det var ju inte så här jag hade tänkt mig att det skulle bli. Jag hade ju räknat med att allt skulle bli bra när man nu valde att man skulle vara kvar på nuvarande jobbet. Känns som jag ska leta med ljus och lyckta varenda dag nu. Annars så får jag sätta mig i skolbänken igen, men jag har inte riktigt lust med det heller. Jag vet inte vad  jag skulle vilja läsa till, känns inte heller som jag har orken att sitta hemma och studera. Kostar gör det också, vi är ju inte rika jag och min sambo. Men vi klarar ju oss och det är ju tackvare att båda jobbar. I bland så tror jag att jag har världens mest otacksammaste jobb, Man hamnar alltid i kläm på något vis oftast så är det mellan anhöriga och ssk. SUCK!
Tja om man nu skulle läsa ngt så måste jag komma på vad....man kanske skulle läsa till läkare..Man ska ju sikta högt. Och om man verkligen vill något så klarar man av vad som helst sägs det ju.

Vad finns det för jobb i dag som inte kräver nå vidare lång utbildning och finns det jobb att få sen?

I dag så möblerade jag om i Alvas rum, jag ville möblera om i vardagsrummet. Men Micke och resten sa att det inte går. Och inte går det i sovrummet heller så då möblerade jag om i Alvas rum=)

Så ringde Karolin i kväll, Algis svarade eftersom jag satt på huset. Jag hör hur hon pratar sen var det inget mer. Jag är färdig och hör att hon sitter vid datorn och tittar på film. Så jag kikar in då ser jag att hon inte har lagt på luren. Så jag går och lyssnar och då var ju Karolin kvar i andra änden. Då hade Alva sagt att hon skulle lägga på och Karolin gapar i andra änden av luren. Vad säger man....mer än att man har en livslevande telefonsvarare:P

Vi har massor med tv-kanaler att välja mellan men en fredag kväll finns det inget roligt att titta på...varför är det så. Ändå betalar man massor för att man trodde att man alltid skulle ha något att titta på. Jag har ju en del filmer att titta på, men det mesta är skräck och det törs jag inte titta på själv, och Micke tycker inte att titta på det.

Nehe ska fortsätta att kika runt på nätet...so long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0