Jävla USB....Grrr!

I dag steg jag och Algis upp tidigt...varför? Jo vi skulle guida Tomas som bor i Ransta till en annan adress i Ransta. Han visste inte hur man hittar. Men Hallå Ransta är inte så stort=)

Först var vi till pappa och käkade frukost..Alva ville inte äta frukost hemma utan hon sa:
-Jag kycker om moffas gröt.
Sen var vi till en kompis och fikade och pratade, jag fick en jätte fin Vätt som ska bringa tur av hennes mamma och en korg av kompisen med en massa gott och tre dvd filmer..Tusen tack Jonna=)

Sen var vi åter igen hem till pappa, följde med snorris till affären. Alva sköt hennes vagn med dockan Kajsa i. Jag kan tänka mig att hon var hur stolt som helst.

I morse när vi gick till bilen så sa hon till mig att hennes händer var kalla. Jag svarde henne att jag också frös om händerna. Då stannade hon och sa till mig att jag skulle känna på Kajsas händer. Jag kände på dom och sa att dom var en aningen kalla. Då känner hon på hennes händer med kinden och säger :
-Nej mamma dom är iskalla.
Sen satt Kajsa bältad i baksätet..Hihi!

Sen var jag ner på stan och fixade lite och framkallade lite blider från ett USB minne. Alva gick och höll det i hande, sen tänkte jag inte så mycket på det.
Var hem till min mor och fikade och pratade en massa skit.
När jag kom hem så kom jag och tänka  på USB minnet och började leta efter det. Bad t.om Micke kolla efter det i bilen, men han fann det inte. Även jag var ner en vända till och tittade efter det. Men nej.
Ringde och bad min far om förlåtelse...jag skulle visst inte få nå julklappar eftersom jag slarvade bort det.
Så i morgon måste jag handla ett nytt åt han.

Sen har det inte hänt så mycket mer i dag. Alva är i allafall frisk.
Så i morgon ska jag släpa med mig min familj ner på stan..eller om jag går själv. Nästan smidigast att gå utan Micke;)

Tittade på Heartbreak Hotell i kväll och den filmen var riktigt bra.
Nu har jag lite småplock att fixa med inför julen.

Den här julen kommer att kännas konstig, delad hit och dit. Men någon gång är det dags att ändra på traditionerna. Men jag blev lite ledsen när pappa stod hemma och kämpade med julmaten alldeles själv, med hans kokbok som enda assistans. Men jag vet eller jag hoppas att han klarar av detta.

Jag måste även komma i håg att köpa en outfit till Alva, har ingen klänning eller kjol som hon kan ha nu till jul. Men det fixar jag. Jag lovar!

Nehe ska titta färdigt på CSI i sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0